Dersin Adı | Optisyenlik I |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
OPT 106 | Bahar | 2 | 6 | 5 | 6 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu derste Optisyenliğin temel uygulamalarının öğrenilmesi amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Optisyenlik alanında sıklıkla kullanılan merceklerin özelliklerine göre sınıflandırılması, ölçülmesi, reçeteye ve kullanıcının ihtiyaçlarına göre önerilmesi ile gözlük çerçevesine uygun kesiminin yapılmaktadır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Teorik (T): Diyoptri Tanımı, Uygulama (U): Merceklerin Tanıtılması ve Sferometre ile Diyoptri Ölçümü | |
2 | T: Merceklerin Diyoptrilerinin Hesaplanması, U: Manuel Fokometre ile Sferik Merceklerin Ölçümü | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
3 | T: Merceklerin Diyoptrilerinin Hesaplanması, U: Manuel Fokometre ile Sferosilindirik Merceklerin Ölçümü | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
4 | T: Transpoze, U: Manuel Fokometre ile Progresif Merceklerin Ölçümü | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
5 | T: Montaj Ölçüleri, U: Manuel Fokometre ile Progresif Merceklerin Ölçümü | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
6 | T: Merceklerin Prizmatik Etkileri, U: Otomatik Fokometre Kullanımı | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
7 | T: Merceklerin Prizmatik Etkileri, U: Pupilla Mesafesi Ölçümü | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
8 | T: Prizma mercekler ve Fresnel Prizmalar, U: El taşı ile kesme işlemi | |
9 | T: Bifokal Mercekler, U: Eş taşı ile organik mercek kesimi | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
10 | T: Progresif Mercekler, U: El taşı ile organik mercek kesimi | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
11 | T: Progresif Mercekler, U: El taşı ile organik mercek kesimi | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
12 | T: Lentiküler Mercekler, U: El taşı ile mineral cam kesimi | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
13 | T: Reçeteye uygun mercek seçimi, U: Otomatik cam kesme makinası ile kesim işlemi | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
14 | T: Merceklerin Fiyatlandırılması, U: Otomatik cam kesme makinası ile kesim işlemi | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
15 | Genel Tekrar | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
16 | Final |
Ders Kitabı | Optisyenin Eğitim El Kitabı, David S. McCleary, Çeviren: Tuba Özdemir, Nobel Tıp Yayınevi, 2014 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Gözlükçülük, Ertekin AKSAK, Taylan KÜÇÜKER, 2005 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 5 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 10 |
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 25 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 30 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 70 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 30 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 6 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | ||
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 5 | |
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 12 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 15 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | 1 | 20 | |
Toplam | 180 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir | X | ||||
2 | Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | X | ||||
3 | Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır | X | ||||
4 | Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir | X | ||||
5 | Müşteri, tedarikçi ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir | X | ||||
6 | Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır | X | ||||
7 | Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir | X | ||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler | X | ||||
9 | Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür | X | ||||
10 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir | X | ||||
11 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar | X | ||||
12 | Bir optisyenlik mağazasının idari sorumluluğu ve yönetimi ile ilgili bilgi ve beceriye sahiptir | X | ||||
13 | Görme sağlığı ile ilgili ürünlerin takibini sağlar ve işletmedeki gereksinimler doğrultusunda ihtiyaçları belirleyip, gelişime yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest